Selasa, 8 Januari 2013

Bomba ohh bOmba . ツ

Assalamualaikum

 ツ
woahh , lama sudah tak meng'update en ? okay . firstly memang rindu gilaa babe dengan Cik Bloggie ni . btw dah berhabuk . fuh fuh fuhhhh . okay habuk dah settle sekarang masuk topik baru :'/ . just like last year aku dah pun menjebak kan diri dan segala malanya  dengan BOMBA . takde la rasa kesal pon . masuk bomba ni but aku tak faham la kenapa eh kita yang selalu terlibat dengan segala mala aktiviti ni tapi orang lain dapat nama ? :'~ okay macam Danial cakap lembu punye susu , sapi dapat nama . hahaha *tak lawak . takde kene mengene pon en ? okay lupekan . . . so aku nak jelaskan serba sedikit tentang Kerjaya Bomba ni la ye :'/ . .


~Mentaliti
----mohon (SPA) >suruhanjaya perkhidmatan awam .
----kelayakan spm : *MESTI KREDIT !
                                   = bm ~ kredit
                                   = mt,sn,bi ~ lulus
~Proses Temuduga
----fizikal harus okay ! :'/
~ujian penglihatan *macam aku rabun mungkin susah sikit :'/
~pendengaran
~buta warna
~ujian angkat berat
------------------------------------------------------------
Tugasan Bomba
~memadam kebakaran di struktur tinggi
~memadam kebakaran di hutan
~menyelamat di jalan raya
~komunikasi
~unit pengesan K9 (libatkan anjing)
~motosikal gerak cepat
~Unit AZMAT
~unit mencari dan penyelamat
~unit penyiasatan kebakaran

okay sudah ! mahu tidurrrr esok sekolah . haha sempat lagi aku ni :'/ take care sayang sayang semua :'* .


Create by : Si blogger Tembam


Tiada ulasan:

Catat Ulasan